Notícies de La Ràpita

Des de la CUP la Ràpita podem confirmar que, a hores d’ara, l’ajuntament de la Ràpita no ha tramitat l’expedient per traspassar la titularitat de la carretera del Poblenou a la Diputació de Tarragona. Un requisit indispensable perquè l’ens provincial assumeixi l’actuació integral de millora que requereix la via i que reivindica la Plataforma per la carretera del Poblenou, la Ràpita i el Trabucador.

L’Assemblea local de la CUP a la Ràpita va anunciar aquest dissabte, en un acte obert a la ciutadania i que va comptar amb la participació de la diputada de la CUP-CC Natàlia Sànchez, que presenten candidatura per a les properes eleccions del mes de maig, amb l’objectiu d’oferir al municipi una alternativa d’esquerres independentista amb vocació transformadora.

El proper dissabte 24 de novembre, la CUP de la Ràpita presentarà públicament la seva candidatura per a les properes eleccions municipals, en un acte que es portarà a terme a les 19 hores a l’edifici de l’Església Nova del municipi mariner. La nova formació política, que el passat mes de juny es va donar a conèixer davant la ciutadania en aquest mateix espai, ha pres la decisió de presentar-se a les municipals del 2019 al municipi de la Ràpita després d’uns mesos de maduració i treball i de consolidar-se com a Assemblea Local del partit.

El reconegut economista i activista pels drets humans Arcadi Oliveres va assegurar aquest passat dissabte en un acte de la CUP la Ràpita que “amb la despesa pública mundial destinada a injectar de liquiditat els bancs -un total de 4,6 bilions de dòlars-, s’hagués pogut eradicar la fam al món 92 vegades”, tot afegint que “la fam, l’accés a l’aigua, les malalties i la guerra” són els principals elements de desigualtat entre el Nord i el Sud.

El recent constituït Nucli de suport de la CUP a la Ràpita es va presentar aquest passat dissabte, 9 de juny, davant els veïns del municipi, en un acte que va comptar amb la participació de Xavier Milian, alliberat de la CUP a la Diputació de Tarragona; Dayana Santiago, regidora de la CUP Deltebre; Sergi Saladié, ex-diputat de la CUP-CC al Parlament de Catalunya; Laia Estrada, portaveu del Secretariat Nacional de la CUP; i membres del Nucli de suport CUP La Ràpita.